DEĞERLER KULÜBÜ ORG

... ŞAHSİYETLİ BİR NESİL İÇİN

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır
Ana Sayfa Dualar Namaz Tesbihatlarının Anlamı

Namaz Tesbihatlarının Anlamı

Yazdır

"Allahu  Ekber" Anlamı:

Allah en büyüktür.

"Sübhane Rabbiyel Azim" Anlamı:

Ey büyük Rabb'ım! Seni bütün noksan sıfatlardan tenzih ederim.

"Semiallahulimen hamideh" Anlamı:

Allah kendisine hamd edenleri işitti.

"Rabbena leke'l-hamd" Anlamı:

Ey Rabbımız! Her çeşit hamd ancak sanadır.

"Sübhane Rabbiye'l-ala" Anlamı:

Ey Yüce Rabb'ım! Seni bütün noksan sıfatlardan tenzih ederim.

"Esselamu aleykum ve rahmetullah" Anlamı:

Allah'ın selamı üzerinize olsun

"Allahümme ente's-selamu ve minke's-selam tebarek-te ya-zel celali vel ikram" Anlamı:

Allah'ım! Sen kurtuluş merciisin. Esenlik ve güvenlik sendedir. Ey   Azamet ve Kerem sahibi Allah'ım! Senin şanın çok yücedir.

"Ala Resulina Muhammedin salavat" Anlamı:

Salat Peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.v.)'in üzerine  olsun

"Subhanallahi ve'l-hamdülillahi vela ilahe illallahu vallahu ekber vela havle vela kuvvete illa billahil aliyyil azim" Anlamı:

Allah eksik sıfatlardan beridir. Hamd Allah'adır. Allah'tan başka ilah yoktur ve Allah en büyüktür. Allah'tan başkasında güç ve kudret yoktur.

"Subhanallah" Anlamı:

Allah noksan sıfatlardan münezzehtir.

"Elhamdülillah" Anlamı:

Hamd Allah'adır.

"Lailahe illallahu vahdehula şerikeleh lehül mülkü velehül hamdüala külli vehüve şey'in kadir" Anlamı:

Eşsiz olan ve ortağı olmayan Allah'tan başka ilah yoktur. Hükümranlık Onundur, hamd Onadır ve O her şeye güç yetirendir.

"Subhane Rabbiye'l-aliyyi'l-a'le'l-vehhab" Anlamı:

Çok bahşedenlerin en yücesi olanRabb'im! Sen noksan sıfatlardan münezzehsin.

"Amin" Anlamı:

(Duamın kabul olacağına) Ben inanıyor, güveniyorum.

 

AYET- İ KERİME

“Kim güzel bir işe aracılık ederse, onun da o işten bir nasibi olur. Kim kötü bir işe aracılık ederse onun da ondan bir payı olur. Allah her şeyi gözetir ve karşılığını verir.” (Nisâ, 85)

HADİS-İ ŞERİF

“İslâm’da iyi bir çığır açan kişiye, bunun sevabı vardır. O çığırda yürüyenlerin sevabından da kendisine verilir. Fakat onların sevabından hiçbir şey noksanlaşmaz. Her kim de İslâm’da kötü bir çığır açarsa, o kişiye onun günahı vardır. O kötü çığırda yürüyenlerin günahından da ona pay ayrılır Fakat onların günahından hiçbir şey noksanlaşmaz.”  (Müslim, Zekât, 69; Nesâî, Zekât, 64)