DEĞERLER KULÜBÜ ORG

... ŞAHSİYETLİ BİR NESİL İÇİN

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır
Ana Sayfa Dosya Konuları Visale Yolculuk
Visale Yolculuk
Başlık Süzgeci     # Görüntüle 
# Öğe Başlığı Yazar İzlenimler
1 Visale Yolculuk ÖNSÖZ Doç.Dr.Vahit Göktaş 891
2 AÇILSIN VİSÂLİN KAPISI VE BAŞLASIN YENİDEN VİSÂLE YOLCULUK Doç.Dr.Vahit Göktaş 721
3 DERDİ TARAFINDAN KUŞATILAN İNSANA YUNUS’TAN VE TACETTİN SULTAN’DAN BAZI REÇETELER Doç.Dr.Vahit Göktaş 852
4 İMÂM-I RABBÂNÎ’NİN GÜNÜMÜZE MESAJI Doç.Dr.Vahit Göktaş 639
5 ŞABANİYYE KOLUNUN ÖNEMLİ BİR TEMSİLCİSİ NASUHİ EFENDİ’NİN RIZA VE TESLİMİYETLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ Doç.Dr.Vahit Göktaş 869
6 HABİB-İ NECCAR’DA TEBLİĞ VE CENNETE DAVET Doç.Dr.Vahit Göktaş 652
7 KUR’AN’DA BİLGİ VE BİLGİNİN KAYNAKLARI Doç.Dr.Vahit Göktaş 939
8 Bir Büyük Veli Dr. Münir DERMAN’ın Ahirete İrtihalinin 23. Yılı Anısına Doç.Dr.Vahit GÖKTAŞ 2584
 

Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ey iman edenler! Zannın çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin. Biriniz, ölmüş kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, tevbeyi çok kabul edendir, çok esirgeyicidir.” (Hucurât, 12)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Ey diliyle îmân edip de kalplerine îman tam olarak yerleşmeyen kimseler! Müslümanların gıybetini yapmayınız, kusurlarını da araştırmayınız! Kim müslümanların kusurlarını araştırırsa Allah da onun kusurlarını araştırır. Allah kimin kusurlarını araştırırsa, onu evinin ortasında bile olsa rezîl eder.” (Ebû Dâvûd, Edeb, 35; Tirmizî, Birr, 85; İbn-i Kesîr, Tefsîr, IV, 229)

Rasûlullah (sav) birgün:
“–Gıybet nedir, bilir misiniz?”diye sormuştu. Ashâb-ı kirâm:
“–Allah ve Rasûlü daha iyi bilir.” dediler. Hazret-i Peygamber:
“–Gıybet, din kardeşini hoşlanmadığı bir şeyle anmandır.” buyurdu.
“–Söylenen ayıp, eğer o kardeşimde varsa, ne dersiniz?” diye soruldu.
“–Eğer söylediğin şey onda varsa gıybet ettin; yoksa, o zaman ona iftirâ ettin demektir.” buyurdu. (Müslim, Birr, 70; Ebû Dâvûd, Edeb, 40/4874)